Android Stick (MK809iii) als Media Center..

Om door te gaan op het vorige probleem van de Raspberry Pi, dat deze te langzaam blijkt te zijn. Lijkt het dat de MK809iii android stick, even de details op een rij:

Quadcore CPU 1,6 GHz,
Quadcore GPU Mali 400 (mp)
2Gb RAM, etc..

Meer dan voldoende om te streamen, VPN te maken, en 1080P aan te kunnen.

Na een hoop gebrick, testen en dergelijke heb ik nu deze helemaal compleet, BEHALVE

Door w2comp.com is het me dus gelukt om een nieuwe (rooted) firmware op te zetten. Daarna kon ik heel gemakkelijk XBMC erop zetten. Alleen was het wel een gepuzzel en getest, welke XBMC versie nou helemaal goed werkte op deze android stick!

Als het goed is de nightly built van 2-7-2013 is redelijk goed en werkt met Mounted CIFS shares! De shares heb ik aangemaakt met CIFSManager! Deze heb ik aan kunnen maken doordat we dus in interne VPN hebben liggen die de stick NOG niet hoeft te hebben. Zodra alles werkt, is het laatste wat nog nodig is de PPTP VPN verbinding. Dit laatste gooit nog het roet door het eten!! De VPN kan worden gemaakt, maar daar blijft het bij. met de originele firmware kon ik wel een VPN aanmaken, maar kon deze de bandbreedte met geen mogelijkheid aan!. Erg jammer…

Na een hoop gepuzzel en getest, is dit nog het enige wat nog niet werkt! VPN op deze android stick kun je ook niet goed instellen. bijvoorbeeld het gebruik van een remote gateway?! deze is gewoon zo belangrijk! nu had ik bij de originele firmware dit wel zo voor mekaar, dat en internet werkte en de VPN, alleen met de nieuwe firmware wil dit voor geen meter werken. Ik heb verbinding, maar kan totaal de server niet bereiken (pingen).

afijn, dan heb je iets krachtigs, en dan kun je er nog niets mee doen.

word vervolgt..

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

