Vervolg Video on Demand

Zo, hier zijn we dan weer.. met zeker wat vernieuwende updates!

De Raspberry Pi werkt nu namelijk met automatische VPN tunnel (PPTP). Verder heb ik wat aanpassingen gedaan om het systeem direct in het XBMC Syteem te krijgen, namelijk via SMB. Er is een User op de NAS aangezet die alleen leesrechten heeft op de Media share. In Raspberry Pi werkte de ADD_ON namelijk veel te traag, omdat python door de XML File liep, en veel te veel moest doen voor een 700MHz processor, dat ik geen andere keuze had, om het via SMB uit te voeren. Dit werkt nu perfect, omdat ik nu ook de mogelijkheid heb van het XBMC Systeem. Alle media word namelijk in de XBMC Bibliotheek gezet, inclusief IMDB informatie (Cijfer, Banners, hoesjes). Verder is de Uitbreiding naar de Iphone/Ipad App natuurlijk ideaal! Je hebt bijna het scherm van je Pi niet eens meer nodig om iets op te zoeken, of te bekijken!

De App die ik hiervoor gebruik is de “Official XBMC Remote” App van joethefox

Alles werkt perfect aangesloten op de Raspberry Pi!

Wat ik dan wel weer een minpuntje vind is dat de AirPlay dan weer niet goed werkt op de Pi, dat dan wel weer goed werkt op mn LapTop. Misschien toch een performance probleem.

Verder stuit ik tegen een probleem met de Raspberry Pi. Als ik via SMB 720P media wil gaan bekijken, dan gaat deze bufferen. Ik moet nog even wat andere testen uitvoeren, dus kom ik daar op terug. Het kan namelijk ook aan de max Bandbreedte liggen van 1Mbps van de VPN die ik nu gebruik. wordt vervolgd..

Het enige probleem met SMB is, dat als je geen VPN tunnel kunt of wilt gebruiken, dat je dan de media via HTTP wilt streamen. wat ik zelf niet veilig genoeg vind. Maar als je er voor kiest om het wel te doen, dan heb je natuurlijk wel de ADD_ON nodig! En dan werkt de download optie trouwens wel! (Die heb ik er zelf ingemaakt in Python trouwens) Deze zit trouwens niet in het standaard systeem van XBMC, natuurlijk logisch als je er toch van uit gaat dat alles lokaal staat. Maar het is niet logisch als je alleen met shares werkt, of het nu NFS of SMB shares zijn.. ik zou de media bijvoorbeeld toch willen downloaden, om bijvoorbeeld op de laptop lokaal of USBstick te kunnen meenemen om lokaal te kunnen bekijken, mocht mn internet verbinding eruit liggen.

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

