Video on Demand Systeem

Zo, Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets te vertellen had. Maar daar ben ik nu wat verandering aan het aanbrengen.

Mij leek het namelijk fantastisch als ik niet meer iets hoefde te downloaden.. het downloaden van media is opzich niet het probleem, maar de rompslomp er omheen is hoop werk. En dan maakt Sabnzbdplus je het natuurlijk al heel gemakkelijk, maar toch heb je naast het downloaden toch een hoop opslag ruimte nodig. Verder maakt het gedoe je systeem erg traag! omdat er met zoveel files word gewerkt. het downloaden, het repareren, het uitpakken, het weer verplaatsen, noem maar op.

Nou ik denk namelijk dat er best een hoop mensen zijn ook zo’n systeem willen hebben, waarbij je eigenlijk alleen maar een client media speler hebt, waarmee je alle automatisch gedownloade Media content kunt bekijken. En dan gaat het om tv-series en movies.

Nou dit systeem heb ik dus gemaakt en bijna vol automatisch werkende!

Nu zul je wel denken, jaja, dat zal wel.. maar toch is het zo.. ik hoef alleen een nzb bestand te uploaden, en na max 30 minuten staat hij in het systeem klaar om te kunnen bekijken.

Benodigdheden:

Mediaspeler : XBMC
AddOn : VOD MyMoviebank (afgeleid van LiveStream AddOn)
Webserver : Windows Webserver 2008 R2 met IIS
Database : SQL Server 2008 standaard (Alleen voor scripting)
Opslag : QNAP NAS (12 Terabyte aan hdd space)
Scripting : Batchfiles en VBScripts
Tools : Filebot (movie scraper), SABNZBD+ (newsgroup downloader)
Beveiliging : VPN tunnel

Verder zal ik een klein stukje uitleggen wat er globaal gebeurt. Er word namelijk alleen een tabel gebruikt in sql die de video extensies beheert, de rest gaat on the fly. De scripts halen ook movie data op van de theMoviedatabes met filebot.

Verder ben ik natuurlijk bezig om met behulp van de Raspberry Pi v2 met XBMC een out of the box mediaspeler te maken. Die automatisch een VPN maakt met het online systeem en daar de nodige info afhaalt en streamt.

word vervolgd…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

