Draytek IPPBX 3510 telefooncentrale vervolg..

Zo, Nu ga ik mijn ervaringen met de Draytek Vigor IPPBX 3510 met jullie delen!

Ten eerste het apparaat kost rond de €750,- . Dat is al de moeite waard om naar het apparaat te kijken! Om zo in je achterhoofd te houden, dat je voor deze prijs wel een backup systeem in de kast kan hebben liggen!

Ok, sinds de firmware versie 3.5.6 zijn er een aantal problemen naar voren gekomen! Het systeem herstart telkens.. En dit gebeurd op random momenten.. midden in gesprek, of zomaar.. geen peil aan te trekken. Dus heb ik Draytek NL geraadpleegd hoe en wat..

Dat is wel een minpuntje waar ik helemaal niet vrolijk van word! De support bij Draytek NL, is erg slecht! Ten eerste kan ik alleen maar mailen als het niet over internet gaat.
Dus dan mail je ze, en dan kun je er eigenlijk niets mee..

Dus heb ik via de webinterface van de Draytek IPPBX zelf, mij geregistreerd, en ik kon daar ook een support aanvragen. Dit ging kennelijk naar draytek America (.com) en die raadde mij aan om op de Firmware versie 3.5.7 te wachten. tja.. wat moet je dan.. je kan alleen maar hopen dat ie het even uithoudt, en niet meer herstart, of alleen herstart wanneer het rustig is..

Maar goed, firmware 3.5.7 kwam uit, en heb hem meteen erop gezet! Ik merkte al meteen op, dat het systeem niet meer herstart. goedzo! Maar natuurlijk wil ik de configuratie zo goed mogelijk gebruiken. En ben verder gaan configureren met de mogelijkheden wat het systeem te bieden heeft!

Tot ik op een gegeven moment, een paar weken geleden, het queue systeem wilde gebruiken. Ik dacht laat ik eens het systeem testen. met 2 exact geplaatste telefoongesprekken tegelijk de auto attendant in.. En ja hoor, het hele apparaat ging op zn gat.. En zelfs met een reset niet meer goed te krijgen! Oei wat nu?

Gelukkig dat ik een backup centrale in de kast heb liggen, meteen de backup terug gezet, met wat ik nog had. En natuurlijk NIET de queue aan gezet. En sinds die tijd draait ie naar behoren.. Tot ik een nieuw systeem heb liggen, zal ik niet meer verder rommelen aan de config, want ben nu erg bang dat de huidige ook naar de knoppen gaat.

Met Draytek America ben ik bezig het probleem te traceren, maar het vlot niet echt. Ik kan alleen maar wachten tot ik een nieuwe heb gekregen.

Ondanks dat ik een centrale heb gesloopt, heb ik nog wel een goed gevoel bij Draytek apparatuur. Gaat er nu toch weer een stuk, dan ga ik toch zoeken naar een alternatief!

Als er weer meer nieuws is over die Draytek IPPBX3510, dan hoor je dat van me!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

