Loadbalancing rdp..

Ben aan het uitzoeken welke loadbalance LB oplossing ik ga testen en waar kan ik het gaan toepassen.

Ik heb 3 lb’s gevonden en vergeleken kwa prijs en wat je er voor terug krijgt. De 3 lb’s zijn baracuda, kemp technologies en jetNexus. Wat willen we nu gaan loadbalancen?
Heel simpel, toch?! Zoals je weet gaan we op mijn blog niet verder op de technische punten, dat kun je wel terug vinden op de desbetreffende sites. Stel we hebben een datacenter, en je wilt toch zeker zijn van de load en van de uptime.
Stel je wilt iets updaten en microsoft reboot spontaan zijn server, tja is wel eens vaker voorgekomen, dan wil je niet dat je klanten en/of medewerkers op jouw (eigenlijk microsft zijn updates) moeten wachten. En ook dat jij niet in de stress zit als je server reboot en je server moet nog eens wat updaten! Dan heb je echt een LB nodig!
Ok wat kun je er nog meer mee?
Ja, toen ik mailde met een leverancier van Jetnexus, gaf hij mij de optie draining! Dat is, als je dus een terminal server farm wil draaien maar dan niet iedereen uit zijn of haar sessie wilt gooien als je die server moet updaten! Ohja?
Kan dat dan zonder broker? Ja hoor.. En volgens mn laatste gesprek met kemp technologies uit duitsland, kan dat dus ook met een kemp!
Ohja, dus geen gekloot meer met round robin dns.. Maar gewoon connectie naar de farm met ip nummers.
Later hier meer over zodra ik hiermee bezig ga!

Maar even in het kort. Je kunt dus load verdelen voor bijvoorbeeld webservers, terminal servers (rdp), mail, etc.
En je kunt fail over instellen, als dus een server plat gaat. En hij dient voor somige modellen als broker voor WTS.
prijs begint dan vanaf 1300,- vooer een kemp VLM virtual appliance, en ja gelukkig ook voor hyper-v nu!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

