Van VMWare naar Hyper-V..

Sinds ik een probleem had met VMWare ESXi, dat ik een VM over moest zetten naar een andere ESXi server, ben ik naar een andere hypervisor gaan kijken. De VM kopieeren van een VMWare ESXi server naar een andere server, duurde zo #@!!@#@! lang, dat ik iets anders moest zoeken.. Heb natuurlijk eerst internet af lopen struinen naar een oplossing.. maar geen resultaat.. tja.. iSCSI.. als enige oplossing die ik kon vinden..

Ik heb een openfiler iSCSI oplossing gevonden die wel werkte, maar niet optimaal..
het was de bedoeling om dus de VM’s op de externe iSCSI storage te zetten, en de iSCSI storage gewoon aan de andere VMWare ESXi server te koppelen.. maar goed, heb je dit niet, dan wil je wel even de VM naar een andere server kopieeren.. en dat is juist niet normaal hoe VMWare hier mee om gaat. Ik kan me best begrijpen dat als je een online server hebt, dat je niet de voledige bandbreedte krijgt om een VM te kopieeren, maar als je juist alle VM’s offline zet, zou je denken dat je dan wel deze maximale bandbreedte krijgt van de server. Maar nee hoor.. nog steeds maar 10-12 Mbps..

Ok, ik ga maar eens een hyper-v van Microsoft testen.. hoe die er mee omgaat..  De hyper-v hypervisor is ook gewoon gratis! dat is natuurlijk wel goed, want wat is er nu eigenlijk gratis van Microsoft.. niet veel..

Maar goed, na installatie van de hypervisor hyper-v windows 2008 R2, was het nogal even uitzoeken hoe je hier snel bij kon komen met 1 of andere beheer tool.. uhhh.. dat is natuurlijk wel even beter van VMWare… de tools die je erbij krijgt..

Ik heb hem natuurlijk gevonden.. en dan moest je nog wel even goed kijken hoe je bij je hypervisor moest komen.. Dat zal ik later wel even uitleggen.. want 10 seconden zeggen ze.. dat je er dan bij kunt.. a 10 second guide..  uhh.. jaja..

Maar goed, ik heb het werkende gekregen.. met niet al te veel moeite.. en ja hoor even een vm kopieeren.. zoooeefffff…. 100Mbps.. uhh.. dat is niet niks… ook al nog niet naar de andere mogelijkheden gekeken, ben ik NU AL zeer tevreden met deze snelheid!!

Geef mij maar hyper-v..   dat zeg ik nu..

Maar goed, na een tijdje gebruik te hebben gemaakt van hyper-v, heb ik nogal wel wat puntjes.. en die puntjes zal ik ook nog even in een latere post geven.. Want waar Microsoft wel een handje van heeft, zijn de tools die AD (Active Directory) nodig hebben.. terwijl je in de meeste gevallen dit niet wilt!

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

